reklama

Nie všetky cesty vedú do Ríma

Fascinujú ma ľudia a ich stopy. Stopy, ktoré si navzájom zanechávame v životoch. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako by vyzeral váš život, keby ste z neho zmazali čo i len jedneho človeka alebo rozhodnutie? Ja často.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Dnes, keď som čítala článok na blogu Ivanky Petrušovej o jej zozname vecí, na ktoré nie je zrovna hrdá, napadlo mi, že je fajn fejsnút fakty a trochu sa zosebareflexovať .

Hovorí sa, že človek je dospelý v momente, kedy prestane ľutovať všetky chyby, ktoré urobil v minulosti a snaží sa z nich poučiť. V tom prípade som zasekla niekde medzi detstvom a dospelosťou. Rada vytváram vo svojej hlave akýsi alternatívny život. Baví ma vykresľovať si rôzne situácie, ktoré boli v mojom živote rozhodujúce a ja by som sa rozhodla inak ako v skutočnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hanbím sa za to, že som častokrát posudzovala človeka podľa toho ako vyzerá, čo má oblečené, kam chodí do školy. Ak si mal na sebe niečo, čo úplne nezapadalo do môjho gusta, pozerala som sa na teba ako na hmyz. Niežeby som ja nosila najznačkovejšie oblečenie sveta a bola z najlepšej rodiny. Ale ak si chcel byť označovaný nálepkou “cool kid”, musel si. Veľmi rýchlo som však zistila, že tadiaľto cesta nevedie. S takými “deckami” som si nemala toho veľa čo povedať. A navyše som vedľa nich vyzerala ako niekoho mladšia sestra. Zvláštne, ako sa ľudia niekedy prezentujú spôsobom, ktorý im vôbec nesvedčí a ako sa skrývajú za cudzie masky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hanbím sa za to, že v mojom živote bolo obdobie,kedy som nevedela „prekúsnuť“ a pochopiť, že by mohol byť niekto lepší ako ja, že by mohol byť niekto úspešný skôr ako ja a že niekto môže robiť to, čo ho baví a môže ho niekto dokonca aj podporovať, mať rád, nasledovať – toto som nevedela pochopiť najmä v prípade, ak sa mi daný človek, jeho štýl či vonkajší vzhľad na prvý pohľad nepozdával. Našťastie som si to v hlave rýchlo zrovnala a dnes sa snažím iným dopriať, podporovať ich a nesúdiť. A ak sa mi niekto nepáči, nevšímam si ho. Radšej sa orientujem na veci, ktoré ma robia šťastnou.Aj keď aj ja mám svoje dni, kedy sa mračím, plačem, kričím, frflem na všetko a na všetkých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A do tretice z mojej ochutnávky momentov, na ktoré nespomínam najradšej - keď som v minulosti trýznila svoje telo nejdením a odopieraním len kvôli krásnej postave. Nikdy som sa ešte cekom neprijala v tom ako vyzerám, ale čiastočne som objavila sebalásku. Snažím sa si to každým dňom pripomínať. No ono to už nikdy nebude ako predtým. Ale ani bez tejto skúsenosti by som nebola tým, kým som dnes.

Ako by vyzeral váš život, keby ste z neho zmazali čo i len jedného človeka alebo rozhodnutie? Ja často nad tým premýšľam. Fascinuje ma ten sled nenáhodných náhod. Snažim sa vykreslit si život, v ktorom by niečo bolo inak. Zmeniť čosi. Od malých zmien ako zmeškanie električky až po veľkú, ako že by som nikdy nezmenila školu a nestretla najlepších priateľov. Alebo nevybrala si práve tú brigádu v Bratislave a nikdy sa nestretla s Jakubom. Alebo si často spomeniem na to, ako veľmi som sa trápila, keď všetky moje kamošky už dávno menili aj tretieho frajera a mňa stále nikto nechcel. Teraz to beriem ako šťastie. Poviete si, jasné, ako môže jedno zmeškanie električky zmeniť život? Môže, niekomu to mohlo napríklad zachrániť život. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete ako to vždy končí? Toto moje vykonštruovávanie? Dospejem k záveru, že takto ako je to teraz je to správne. Všetko je ako má byť a nic by som v konečnom dôsledku vymazať nechcela, nech je to akokoľvek bolestivá spomienka, pretože formuje. A vyformovala zo mna človeka akým som teraz. Chtiac či nechtiac, úmyselne či neúmyselne, naše existencie sú formované cudzími otlačkami, tak ako aj my sami formujeme svoje okolie. Nekonečný cyklus akcií a reakcií, ktorého výsledkom je život sám. Tu a teraz.

 

Alžbeta Fialová

Alžbeta Fialová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mentally exotic creature based in Slovakia; dreamer, student, addicted to travelling, books, blogs, makeup; unidentifiable style Zoznam autorových rubrík:  Generácia ZSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu