reklama

Someone wants to kiss, someone wants to kick you

Alebo priam ľudovo povedané - hejteri. Internetoví hrdinovia, ktorým končí hranica hrdinstva vypnutím počítača alebo večné klebetnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Internet je skvelá vec. Úprimne si bez neho už vôbec neviem predstaviť život. Môžem sa vďaka nemu rozvíjať a učiť, urobiť si kurz kreslenia alebo programovania, pozerať filmy a seriály, nájsť lešiu prácu, objednať si jedlo, dovolenku či oblečenie. Cez internet už môžme nakupovať zo všetkých kútov sveta či rozprávať sa face to face s kamarátkou z Austrálie. Každý si tu žijeme vlastný životný štýl a poväčšine sa sústredíme na obsah, ktorý nás zaujíma najviac. No na internetoch sa nájdu aj ľudia, ktorí sa orientujú na to, čo radi nemajú. Ak sa im v živote niečo nepodarilo, majú potrebu komentovať úspechy ostatných. Neraz som spomínala, že aj ja som taká bývala. Veľmi nevyspelé správanie. No nikdy som nikomu nepridávala zlostné komentáre. Skôr som v duchu nevedela prekusnúť, že sa niekomu môže dariť v prípade, že pridáva koncept, ktorý mi nie je úplne po vôli. Časom som sa naučila rešpektovať aj štýl obliekania, či názory, ktoré nie su pre mňa stopercentné a takých ľudí nesledovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý predsa vie, že Youtube či Instagram je zadarmo. Okrem svojho drahocenného času zaň diváci neplatia. Preto ďalšiu skupinu nepochopím - čo vadí na reklamách a spoluprácach? Pokiaľ je produkt označený, že je to spolupráca a človek nemá problém to priznať, tak prečo nie. Rada si pozriem produkty, ktoré boli promované práve takto. Je zaujimavé sledovať akými spôsobmi sa influencia dá prezentovať. A premýšľam pri tom, ako by som sa s tým popasovala ja. Verím, že to dá veľa námahy vymyslieť originálny kontent, ktorý zaujme. A okrem toho, tie lepšie a kvalitnejšie fotky nevzniknú len tak z ničoho, niekto tú techniku zaplatiť musí. Istým spôsobom rozumiem tú kritiku na ľudí, ktorí by ponúkli za vidinou peňazí aj úplne nezmyselný a nefunkčný výplod. No na druhej strane aj to, čo nám zrovna nesedí do životného štýlu sa nám môže páčiť do takej mieri, že to chceme posunúť ďalej. Veď aj zarytý vyznávač čiernej môže mať v šatníku niečo sýto žlté - občas sa čudujem kam viem posunúť svoje prirovnania.​

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kvôli nim som sa odhodlávala nejaký ten rôčik pravidelne pridávať moje nezmyselné riadky. Stále si nahováram, že ma názory iných vlastne ani netrápia. Ale to sú len také moje prázdne rečičky do vetra. Keď na niekoho takého narazím, rozmýšľam o tom, čo takému človeku ide asi hlavou. Ja sa na sociálnych sieťach neprezentujem v takej miere ako známejší influenceri. Ale častokrát sledujem práve komentáre pod, či už blogom alebo fotkou iných. Niektoré hlášky sa tam opakujú a je to o tom istom - otecko zaplatil, frajer kúpil, rôznorodé poznámky na postavu, potom je zase niekto príliš distingovaný, inokedy príliš odhalený. To, že tisícky ľudí rieši váš vzhľad, štýl obliekania či postavu je veľký tlak asi aj pre veľmi silné osobnosti. Instagram je umelo vytváraný dokonalý svet - každý tam dáme len fotografie, na ktorých vyzeráme dobre, spokojne a šťastne. Nikto nedáva fotografiu tesne po rannom zobudení s hashtagom no filter a no makeup - teda možno niekomu krivdím a fakt to tak je, no čo sa týka mňa, bol by to veľmi odvážny krok. Nikto neprizná vo verejnej sfére, že mu to vo vzťahu neklape, že má smutné obdobie, že si polače alebo, že ho práve vyhodili z práce. Zaujimavé, ako dokáže obrazovka skresľovať a vytvárať ilúzie. Ako sa ľudia prezentujú spôsobom, ktorý im vôbec nesvedčí a ako sa skrývajú za cudzie masky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektorí si myslia, že majú dokonalú intuíciu odhadnúť kto sme a čo sme. Nepriznajú si, že by sa mohli mýliť. Na jednej strane je krásne, že naozaj môžeme byť kýmkoľvek, kým sa nám zapáči. Vyskladať si svoj dokonalý svet, miesto oddychu, farieb, pekných slov. Na druhej strane ma pomerne desí, ako odkážu o sebe niektorí ľudia vytvoriť ilúziu a byť v skutočnosti úplne niekým iný. Zároveň je celá táto „sieť“ nesmierne vrtkavá – veľa ľudí nedokáže pochopiť, že nie každý, kto sa na internete prezentuje, že je v živote šťastný, musí byť šťastný 24/7.

Je dôležité uvedomiť si, že všetci sme len ľudia. Každý máme svoje trápenia, problémy, smutné dni. Čistíme doma „bandúrky“, umývame záchody, plačeme nad váhou, zmývame dlážku po štyroch. Asi si naozaj treba občas pripomínať, že človečina je v každom z nás…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Alžbeta Fialová

Alžbeta Fialová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mentally exotic creature based in Slovakia; dreamer, student, addicted to travelling, books, blogs, makeup; unidentifiable style Zoznam autorových rubrík:  Generácia ZSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu